Klachten en doelgroep

Doelgroep:

Elke patiënt(e) van 0 tot … jaar, sportief of niet sportief, amateur of prof, bedrijfsleider of arbeider,… iedereen.

In onderling overleg stellen wij voor u een behandel- en/of begeleidingsplan op.

Welke klachten komen in  aanmerking:

• Klachten van het bewegingsapparaat (bv. Hernia, sportletsels, ontstekingen, overbelastingsletsels …)
    • Bekken – rug – nek
    • Ledematen
    • Acuut en Chronisch
    • Post traumatisch
  • Wiplash
  • Hoofdpijn (spanningshoofdpijn, migraine, …)
  • Duizeligheidklachten
  • Kaakproblemen
  • Pre- en postnatale klachten: Rugpijn, bekkeninstabiliteit, …
  • Baby’s: voorkeurshouding, reflux, krampen, huilbaby’s, …
  • Chronische pijnklachten en problemen (Fibromyalgie, reumatische aandoeningen)
  • Preventie
  • Begeleiding van sporters

De begeleiding van een sporter bestaat niet alleen uit de behandeling van aanwezige klachten, maar ook uit preventieve controles en adviezen. Deze begeleiding gebeurt in nauw overleg met trainer(-s), coach, sportdokter en zij die betrokken zijn in uw begeleiding. Alles aangepast aan uw specifieke noden, wat uw niveau ook is!

Het is duidelijk dat osteopathie op vele domeinen een rol kan spelen in de zoektocht naar herstel en genezing. Twijfelt u over het feit of we u kunnen verder helpen, neem gerust contact op. De eerste behandeling bestaat grotendeels uit een vraaggesprek en onderzoek, op basis daarvan geven we u een gefundeerd advies met betrekking tot de te volgen weg.